Provozní doba
- 6:15 - 15:45 hodin
Organizace dne v mateřské škole
6.15 – 8.00
- scházení dětí
- ranní hry v hracích koutech dle volby a přání dětí pod dohledem učitelky
- uč. stanoví úkol dne v souladu s tématem – motivační moment pro dítě a rodiče, pitný režim
8.00 – 8.30
- komunitní kruh,
- didakticky zacílené pohybové činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách a individuálně,
- jazykové chvilky, logopedická prevence,
- mladší děti pokračují ve hře, starší děti dostávají nové úkoly,
- společenské hry, puzzle, práci na počítači apod.,
- jógové a relaxační cvičení
8.30 – 8.50
- hygiena,
- svačinka, pitný režim
8.50 – 9.15
- didaktická činnost zaměřená na oblasti: dítě a jeho tělo, dítě a jeho psychika, dítě a ten druhý, dítě a společnost, dítě a svět; oblasti se prolínají,
- učitelka odborně vede program dne i celého tématu, o délce tématu rozhoduje učitelka společně s dětmi, podle toho jak téma zaujme, vždy přiměřeně věku
9.15 - 11.15
- rozvoj sebeobsluhy v převlékání, ukládání šatstva a obuvi na určené místo,
- pobyt venku, pozorování přírody, rozvoj chůze, běhu, poskoky, lezení, míčové hry,využívání školní zahrady a jejího vybavení, okolí MŠ
11.15 - 12.00
- hygiena,
- oběd, kultura stolování, rozvíjet společenské návyky u stolu,
- rozcházení dětí s polodenní docházkou,
- konzultace s rodiči o následujícím programu příštího dne, pochvala dítěte
12.00 -14.00
- hygiena, odpočinek na lehátkách;
- nespavé děti, školáci, děti s OŠD po 13.00 činnosti u stolečku
14.00-14.30
- hygiena,
- odpolední svačina
14.30-15:45
- dokončení úkolů z ranního bloku, odpolední zájmové činnosti dětí,
- hry dle zájmu dětí,
- pokračování dle zájmu dětí v didakticky cílených činnostech pod dohledem učitelky,
- pobyt na zahradě,
- rozcházení dětí, předávání dětí pouze rodičům, v jiném případě rodiče zajistí písemný souhlas s pověřením jiné dospělé osoby o odvádění dítěte z MŠ
Průběh dne může učitelka obměnit podle stávající skupiny dětí a jejich požadavků. Časy jsou orientační - zohledněn individuální přístup k dětem.